fbpx

Piramida żywienia jako podstawa zdrowego życia każdego człowieka

masaż a żywienie

Nieraz jest tak, że nie wiemy, nie mamy czasu i nie przykładamy uwagi do tego, jakie posiłki spożywamy w ciągu dnia. Często są źle skomponowane, mają zbyt duże porcje, i są ubogie w składniki odżywcze. Podczas wizyty u lekarza, nie ważne jakiego, rodzinnego, endokrynologa, dermatologa itd. Każdy lekarz pytając o dietę, powie, że jeżeli nie ma nietolerancji i szczególnej diety, to podstawą odżywiania każdego dorosłego człowieka i dziecka jest Piramida Żywienia.

Podstawą piramidy jest ruch. Życie to energia, nieustanne drganie cząsteczek. Każdy organizm i każda rzecz ma swoją częstotliwość, wibracje. Dlatego  ruch jest podstawą życia. Pij dużo wody, około od 2 do 2,5 litrów dziennie. Regularnie spożywana woda, nawadnia komórki, wspomaga usuwanie toksyn oraz przyspiesza przemianę materii. Jedz regularnie 3 posiłki dziennie, a jeśli masz czas i chcesz zapobiegać nadwadze, spożywaj  od 4-5 mniejszych posiłków. Pamiętaj, że najzdrowiej dla twoich jelit będzie, jeżeli w trakcie posiłku zrezygnujesz z popijania jedzenia wodą, herbatą, a co gorsza colą lub sokiem.  Popijanie posiłku podczas jedzenia, rozcieńcza kwas żołądkowy, przez co jego mniejsze stężenie dłużej trawi posiłek. Unikaj spożywania wody na pół godziny przed posiłkiem i pół godziny po nim. Zmniejsz spożycie soli. Ilość tego składnika zawarta w półproduktach i produktach gotowych np. w chlebie, jest wystarczająca, aby  zaspokoić zapotrzebowanie organizmu. Nadmiar soli powoduje zatrzymanie w nim wody, co daje uczucie ciężkości oraz zaostrza objawy cellulitu. Ogranicz spożycie tłuszczu. Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego zastąp tłuszczami roślinnymi np. olejem słonecznikowym, olejem winogronowym, oliwą. Mięso i jego przetwory jedz w umiarkowanych ilościach (2-3 razy w tygodniu). Codziennie jedz produkty zbożowe, szczególnie kasze. Spożywaj dużo warzyw i owoców. Mleko i jego przetwory możesz jeść nawet do 3 razy dziennie, jeżeli nie masz nietolerancji na laktozę. Słodycze spożywaj w ilościach umiarkowanych lub zastąp je owocami.

Jest wiele ciekawych przepisów jak można zrobić pożywne, zdrowe i słodkie przekąski z warzyw i owoców, np. chlebek bananowy, ciasto marchewkowe lub słynne kulki mocy. Unikaj spożywania dużej ilości alkoholu oraz papierosów, a Twój organizm odwdzięczy Ci się siłą, witalnością i jasnością umysłu. Piramidę żywienia najlepiej jest wydrukować i powiesić na lodówce, tak abyśmy cały czas pamiętali o podstawach zdrowego odżywiania. 🙂